טיפול בקליניקה, לקוחות חוזרים

איך ליצור צמיחה עסקית בעזרת לקוחות חוזרים?

הרבה מאיתנו חושבים על שיטות ודרכים למלא את היומן על ידי גיוס לקוחות. ללא ספק, הלקוחות שלנו הם הדלק של העסק. הם מבטאים את היכולת שלנו לתת את הערך שלנו לעולם, ומאפשרים לנו ליצור הכנסות ורווחים בעסק.

אני פוגשת הרבה מאד בעלי עסקים שנוהגים להשקיע את רוב המאמצים שלהם בהבאת לקוחות חדשים. חשוב להבין שהבאה של לקוחות חדשים כרוכה בהרבה מאד משאבים. זה דורש השקעה של כסף, זמן ומאמצי שיווק.

ערוץ נוסף שהוא מאד נגיש ומאפשר למלא את היומן בקלות, בהרבה מקרים לא שמים לב לקיומו. מסתבר שהרבה מאד בעלי עסקים כמעט לא עושים בו שימוש. ויחד עם זאת יש לו את היכולת להפוך את העסק שלנו על פיו, להקטין עלויות שיווק משמעותית, להקטין זמן ומאמצים, ועל ידי כך לעזור לנו להגדיל רווחים.

אני מתכוונת ללקוחות חוזרים.

אלו אותם אנשים שכבר נהנו משירות או מוצר שלנו. שכבר מכירים בערך שאנחנו יכולים לתרום להם. שבהרבה מקרים מסיימים איתנו תהליך, שירות, ונשארים עם טעם של עוד. שמחכים לכל שירות חדש שנציע להם.

אבל…

אם הם נשארו עם טעם של עוד, ולא קיבלו מענה לצורך שלהם, יכול להיות שהם יחפשו אפשרויות אחרות בחוץ. ההפסד הוא של שני הצדדים. ללא ספק ההפסד הוא שלהם, כי לא הצענו להם שירות המשך שסיכוי גדול שהיו שמחים לרכוש. ההפסד הוא גם שלנו, שהפסדנו לקוחות חוזרים.

דוגמה נפוצה שאני פוגשת שוב ושוב אצל מטפלים ומאמנים:

סדנאות חוויתיות חד פעמיות.

לרוב התמחור שלהן הוא סמלי. התכנים בסדנאות כאלו הם לרוב מאד איכותיים. הבעיה הגדולה היא, שאין להן תהליכי המשך.

המשמעות עבור המטפל היא, שבכל סדנה נדרשת השקעת זמן להכנת מחדש, כי רוב הסדנאות האלו הן חד פעמיות גם בתוכן. כדי למלא את הסדנה דרושים מאמצי שיווק, שדורשים עוד זמן והשקעה כספית. ובסופו של דבר, לאחר השקעה מאומצת של זמן וכסף, הרווח שנשאר הוא זניח.

סדנאות יכולות להוות הזדמנות נפלאה למטפלים או מאמנים להביא קהל חדש, לתת ערך מעולה, לאפשר לקהל להכיר אותם, ולהשתמש בהזדמנות הזו כדי למנף את ההזדמנות לתהליכי המשך.

כאלו הן רק טעימה קטנה של תוכן וערך. משתתפים מגיעים כדי ליצור שינוי, כדי לצאת עם חוויה. אבל שינוי אמיתי לא יתרחש בסדנה חד פעמית, ולכן כדאי ליצור מוצר המשך, ולהציע אותו בסיום סדנה. וכך ההשקעה יכולה לשאת פירות משמעותיים למשתתפים.

יצירה של מוצרי המשך בקליניקה דורשת בניית אסטרטגיה נכונה ומותאמת לכל מטפל או מאמן. אשמח לעזור לך לבנות את האסטרטגיה שתעזור לך ליצור זאת בקליניקה שלך. לתאום שיחת היכרות וזיהוי צרכים ללא תשלום, יש ללחוץ על הקישור כאן, ולמלא את פרטיך, ואחזור אליך בהקדם לקביעת השיחה

שתפו את הפוסט: