איך ליצור חוויית לקוח מעולה?

איך משוב מלקוחות יכול להשפיע באופן משמעותי על חוויית לקוח, ולמה זה מרכיב קריטי להצלחה בקליניקה, ובכל תהליך שמתרחש מול המטופלים או המתאמנים שלך

סיפור אמיתי שפגשתי לפני מספר שנים:

מטפלת וותיקה, מקצועית בעלת ניסיון רב, פנתה אלי לפגישת יעוץ. היא פתחה סדנת תזונה והרזייה מאד ייחודית עם 4 משתתפות. כאשר המחשבה היא להמשיך בסדנה למחזורים נוספים. לגמרי במקרה, חברה שפגשתי סיפרה שהיא משתתפת בסדנה המדוברת. היא משיגה תוצאות מאד יפות, אבל הסדנה יש לה קושי מאד גדול ביישום, והתחושות הכלליות שמלוות אותה במהלך הסדנה מאד לא נעימות לה. היא ממש צריכה להתאמץ כדי לעמוד בהנחיות.

מה צריכה עכשיו לעשות אותה מטפלת, שבכלל אין לה מושג שזו החוויה של אחת מהמשתתפות?

איך היא עכשיו יכולה לדעת מה עובר על משתתפות אחרות?

ואיך לקחת את התחושות הרעות האלו כדי למנף את החוויה של המשתתפות לתחושה חיובית שתעזור לה להביא משתתפים לסדנאות הבאות?

הצעד שכדאי לקחת עכשיו, זה לבקש משוב מהמשתתפות בסיום הסדנה. לשאול אותן מה היה מוצלח, מה עבד להם, אילו כלים קיבלו? חשוב לא פחות לברר מה אפשר לשפר? מה עוד היו רוצים לקבל? 

אין שום סיבה לחשוש מהמשוב הזה. לגמרי מובן לי הפחד לקבל ביקורת שלילית, לקבל "עצות" מאלו שלא מבינים ולא מבעלי המקצוע. אבל כאן אני מזמינה אותך רגע לעצור!! ולעשות חשיבה נוספת. מה הסיבה שבגללה פתחת את הקליניקה? למה בחרת לעסוק בתחום שלך? הם זה מתוך שליחות? האם זה מתוך המקום שבו יש לך שאיפה לעזור לכמה שיותר אנשים? שהיית רוצה לעזור לשפר חיים של אנשים? לשנות חיים של אנשים? האם התפקיד שלך הוא להיטיב עם המטופלים שלך? ואם כן, אחד הדברים שיטיבו איתם זה להיות קשובים לרצונות שלהם, להיות קשובים לחוויה שלהם. להוציא אותם הרבה יותר מרוצים, לעזור להם בתחושה שהם על גג העולם אחרי שעברו אצלך תהליך.

אז איך כל זה יקרה אם יש לך חשש לבקש משוב?

תוצאת לוואי שתקרה כתוצאה מכך שהפעולות שלך והתכנים שלך בתוכניות בתשלום יושפעו מהמשובים שיגיעו אליך, היא שלא יפסיקו לדבר עליך.

ככל שתנתן הזדמנות לקהל שלך להביע את מה שהם רוצים, המענה שלך לבעיה שעבורה הם מחפשים פתרון יהיה הרבה יותר מותאם למה שהם באמת רוצים. השירותים שלך חייבים לעבור התאמה לרצון של הקהל שלך, כדי לעזור להם ליצור שינוי אמיתי בחיים שלהם. זה בהכרח יעזור לך לחזק את האוטוריטה שלך בקרב הקהל.

איך עושים זאת בדיוק? את זה עושים כחלק מתהליך הליווי העסקי, או באחת מהתוכניות הקבוצתיות שלי.

אם מה שכתבתי כאן תרם לך, בכף אפשר להעביר לחברים נוספים שיקבלו ערך.

איך זה הולך להיות מיושם אצלך בקליניקה? אשמח לתגובתך

שתפו את הפוסט: