שאלה משמעותית שהרבה בעלי עסקים נרתעים ממנה

פעולה חשובה שמעלה את האמון של בעל העסק בעיני קהל היעד שלו זו בקשת משוב מלקוחות.
ישנם לקוחות שבאופן טבעי אוהבים להחמיא, לפרגן, לכתוב משוב לבעל העסק, לספר לחברים. יחד עם זאת יש כאלו שנתינת משוב לא טבעית להם. הם מאד מרוצים מהשירות שקיבלו, ועדיין מרגישים סוג של מבוכה או חוסר נוחות להביע את שביעות רצונם מהשירות.

אני בטוחה שזה נובע מחוסר מודעות, מחוסר תשומת לב, ובוודאי לא מבינים את ההשלכות של פירגון טוב לשירות המעולה שקיבלו.

למה הדבר דומה?

לא מעט קורה להורים, שרוצים עבור הילדים שלהם את הטוב ביותר, אך שוכחים לפרגן להם ולהחמיא על הדברים הקטנים שראויים לתשומת לב. לעומת זאת, מרוכזים בהצבת גבולות, בשמירה על משמעת ברגעים של קושי, תסכול. כמעט כל הורה נתקל במצבים כאלו, שבהם שוכח להחמיא, לתת תשומת לב, לעודד, לפרגן. כאילו זה מובן מאליו, אך עבור ילדים מילה טובה זה עולם ומלואו, זה בונה את הדימוי העצמי שלהם, את הבטחון העצמי.

כשמדובר בלקוח שמקבל שירות, התפקיד שלנו כבעלי עסק זה לבקש משוב מכל לקוח בסיום השירות שקיבל מאיתנו.

למשוב ישנם מספר תפקידים:

הוא עוזר לנו במכירה, כי אין כמו חוות דעת של אדם חיצוני, כאשר היא אמיתית ונאמרת מכל הלב, כדי ליצור הזדהות אצל קהל היעד. בנוסף, משוב מלמד אותנו המון. ככל שהוא מפורט יותר, כך נלמד יותר.

לכן כדאי לשאול את הלקוח שאלות עמוקות, ולא פחות חשוב, לשאול מה כדאי לשפר בשירות שלנו. הרבה בעלי עסקים נרתעים מכך, פוחדים מהתוצאה, מההשלכות. זוהי אחת השאלות החשובות ביותר במשוב, זוהי ההזדמנות שלנו ליצור היכרות טובה יותר עם הקהל שלנו, להבין מה באמת הם רוצים לקבל, ולשפר את השירות שלנו בהתאם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*