למה להתקמצן?

האם הקמת את העסק שלך מתוך שליחות?

האם יש לך בשורה להביא לקהל היעד שלך?

האם יש לך אפשרות לשנות להם את החיים?

אז למה אתה כזה קמצן (או קמצנית)?

 

אם הזדהית עם השאלות למעלה, אך למרות זאת לא מספיק אנשים מקבלים הזדמנות להנות מהשליחות שלך, הם מפסידים בגדול. וגם אתה. וגם את.

השבוע פגשתי מספר בעלי עסקים שהמשותף בין כולם הוא המנעות מלהציע את ההזדמנות שלהם. בין אם מדובר במכירה מול קהל, ובין אם זה כשפוגשים אדם משפיע שיכול לפתוח דלת להזדמנויות ונמנעים מלפנות אליו. והיום אני בוחרת להתייחס לנושא של מכירה מול קהל. כי כאשר מתמודדים עם הנושא הזה, כל שאר ההתנגדויות מתגמדות.

העסק שלנו מפגיש אותנו מול סיטואציות שבהן עלינו לצאת מאזור הנוחות. למעשה, העסק שלנו זה המצע הטוב ביותר להתפתחות אישית, כי התמודדויות עם מצבים שלא נוחים לנו קורות כל הזמן.

חלק מבעלי העסקים שאני נפגשת איתם מעבירים הרצאות, וכשמגיע הרגע להציע שירות המשך, הם נרתעים, מרגישים לא נעים, מרגישים שהם "דוחפים". הם מצפים שפניות יגיעו ממי שהתלהב, אך זה לא קורה. נדירים המקרים שפניה תגיע בעקבות הרצאה שבה לא דובר על שירותי המשך עם אותו בעל עסק.

אם העסק שלך קם מתוך שליחות ולא לשם תחביב, חובה עליך להציע את שירותיך בכל הזדמנות, ובוודאי בהרצאה מול קהל. המוכנות למכור ולהציע מתחילה בשינוי תודעה. כדאי לשנות את החשיבה, שאני לא מוכרת לקהל, אלא אני מציעה להם את המתנה שלי, אני מראה להם איך הם יכולים לשפר את חייהם דרך השירותים שלי. וכך, אם לא נתתי להם הזדמנות להמשיך איתי, השארתי אותם עם הבעיה, מנעתי מהם הזדמנות, כלומר אני קמצנית.

והרי כבעלת עסק, המטרה שלי היא לפתור בעיות. זה יקרה, רק אם הקהל יכיר את השירותים שלי, ורק כאשר אני אציע ואתן הזדמנות לרכוש. יש דרכים רבות למכור מול קהל בהרצאה.

והנה דוגמה איך למכור מול קהל ולצאת בהרגשה שלא "דחפתי" להם:

אתמול השתתפתי בסדנה של אחד המנטורים בשיווק דיגיטאלי (אני כל הזמן לומדת ומשפרת את המיומנויות שלי), והנה זו הטקטיקה שהוא נקט בה למכירה של שירותי ההמשך. הוא הודיע מראש, שמי שמעוניין לקבל פרטים נוספים שישריין לעצמו כחצי שעה נוספת בסיום האירוע.

כשהסתיים האירוע הוא ציין שבמתכוון לא מכר לפני ההפסקה, אלא חיכה לסיום, וביקש מהקהל שמי שלא מעוניין להמשיך איתו יכול לעזוב את האולם. כך מנע התנגדות מאלו שלא מעוניינים, ונשאר עם הקהל שהיה מעוניין לשמוע את ההזדמנות שהוא הציע. בנוסף לכך הזמין גם את אלו שלא מעוניינים לרכוש להשאר ולהקשיב למהלך שלו למכירה מול קהל.

אשמח לקבל את תגובתך איך זה מתנהל אצלך בעסק, האם יש לך מכירות מול קהל? או האם עד היום נמנעת מכך אולי כי אין לך מושג איך עושים זאת, או שהרגשת לא נוח למכור. ואיך ההתנהלות שלך בהזדמנויות נוספות שבהן ניתן להציע את שירותיך ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*