הוגשה נגדך תביעה משפטית

מה קורה כשהלקוח שלך אינו שבע רצון מהשירות שלך?

מה קורה כשהלקוח מצפה ממך לדברים שאין באפשרותך להבטיח?

או מאשים אותך שהתוצאות לא הושגו ?

או כל עניין אחר שאינו באחריותך אבל זה לא ברור לו?

במקרה הטוב זה יסתיים בחוסר שביעות רצון, ובמקרה היותר גרוע זה עלול להגרר לתביעה משפטית. רק אתמול שמעתי על מקרה שבו אמא לקחה את בנה לטיפול הומיאופטי, אך לא קיבלה את הסכמת הגרוש שלה לפני תחילת הטיפול, והעניין נגמר בכך שהאבא הגיש תביעה משפטית נגד ההומיאופטית !

ישנם שני פתרונות למניעה של אירועים מסוג אלו, חשוב מאד לשים עליהם את הדעת, וחשוב לכל עסק במיוחד עסק שעוסק בתחומי הבריאות שיהיו לו שני הפתרונות. האחד זה ביטוח אחריות מקצועי.

"ביטוח אחרויות מקצועי נועד לכסות את אחריותם המקצועית של בעלי מקצוע חופשיים ואחרים כנגד תביעות צד שלישי המיוחסות להיפר חובה מקצועית אשר מקורה במעשה רשלנות, בטעות או בהשמטה." ציטוט מתוך אתר של אחת מחברות הביטוח. עדיין לא כל סוגי המחלוקות שעשויות להתעורר מכוסות על ידי ביטוח זה.

יוצא לי מדי פעם לשמוע מבעלי מקצוע ברפואה טבעית שהם מבוטחים באחריות מקצועית, בידיעה ברורה שזה מכסה אותם. אבל, מה יקרה במצב אפור כאשר דברים אינם ברורים והלקוח הוא זה שהתרשל ולא עשה את המוטל עליו ולכן התוצאות לא הגיעו? או מה קורה כשלקוח מחליט לעזוב שירות באמצע, לא מעוניין להמשיך אתך בטיפול או בקבלת השירות שלך, מהי חובתו הכספית במקרה כזה? מה מוטל עליו ומה קורה עם ההפסדים הכספיים שלך כתוצאה מכך? איך ניתן להקטין את הנזק הכספי? איך ניתן למנוע את כל אלו מראש?

אלו הן רק חלק מהסיבות שלשם כך בדיוק נוצרים הסכמים. אני מקפידה להחתים על הסכם כל לקוח שמתחיל לעבוד איתי. ויותר מכך, אני דואגת שכל הלקוחות שלי יעבדו גם הם עם הסכם מול הלקוחות שלהם, ויוצרת יחד איתם את ההסכמים.

הסכם הוא לא אחריות מקצועית, יש הבדל בין שניהם, והוא נועד לענות בדיוק על אותם עניינים שאינם נמצאים באחריות המקצועית. בנוסף לכך, הסכם נועד להגדיר מראש את המסגרת ואת הגבולות שלך מול הלקוח, ולהיפך. על מנת למנוע מחלוקות, ועל מנת ליצור תאום ציפיות בצורה ברורה מאד שלא תגרור אחר כך אי נעימויות, וכמובן תביעות משפטיות.

כדי להגן על עצמך בעסק שלך מפני עניינים כאלו, אני ממליצה ליצור הסכם מאד ברור. ואם עדיין לא דאגת לעצמך לביטוח אחריות מקצועית, זה הזמן לעשות זאת!

אם יש לך שאלות בנוגע להסכמים, אני מזמינה אותך לפנות אלי במייל ronit@businesshealth.co.il ואני אחזור אליך בהקדם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*