את זה כל עסק חייב

השבוע השתתפתי במפגש של נשות עסקים, ועלתה השאלה:

באילו שירותים בעל העסק צריך להשתמש?

בין אם זה עסק בתחילת הדרך, ובין אם זה עסק שכבר פועל. אין לכך תשובה אחת. התשובה לשאלה זו היא מאד אינדיבידואלית, היא תלויה בסוג העסק, באופי של בעל העסק, בחוזקות ובחולשות של בעל העסק.

לפני שאני אתייחס לתשובה לשאלה זו, שאלה מתבקשת היא, מהם המרכיבים הדרושים לכל עסק?

עסק בריא זה עסק שיש בו כמה מחלקות:

ניהול, שיווק, מכירות, תפעול או ייצור, כספים. בין אם העסק הוא של אדם אחד, או עסק עם עובדים, או שמעסיק מיקור חוץ.

כל בעל עסק, גם בעסק של אדם אחד, חייב שיהיו לו כל המחלקות האלו. ללא המחלקות הללו העסק לא יכול לתפקד, לא יכול לגייס מספיק לקוחות, לא יכול להתנהל כמו שצריך ולהפוך להיות רווחי. הגישה הרווחת אומרת, חשוב לחזק חוזקות, ולוותר על החולשות, כלומר להשתמש בספקי משנה למילוי אותם תפקידים. אבל, האם לכל עסק יש משאבים לגייס ספקי משנה בכל אותם תחומים?

אני רוצה להתרכז במיומנות אחת חשובה שבעיני כל בעל עסק חייב לעשות בעצמו, ולא לוותר עליה. המיומנות הזו קשורה לשיווק, וליתר דיוק לכתיבה שיווקית. כן, אני יודעת כמה זה יכול להיות מאתגר, במיוחד למי שלא נולד עם זה – לא נולד עם כשרון כתיבה.

אני מכירה את זה כל כך טוב, כי גם אני הייתי שם. בתחילת דרכי כמשווקת אינטרנטית, לפני כ-5 שנים, כאשר עסקתי בקידום אתרים וניהול דפי פייסבוק של לקוחות, למדתי כתיבה שיווקית, ועסקתי בכך. הכתיבה השיווקית תפסה חלק משמעותי בעבודה היומיומית שלי. ואם אנסה לתאר בקצרה את התחושה שהתלוותה לזה, לא ממש הצלחתי… לא הייתי טובה בזה. ויותר מכך, באותה תקופה נתתי שירותי פרילנס לחברת קידום אתרים, ואיך לומר זאת, קיבלתי ריקושטים על הכתיבה שלי. בשלב מסויים אמרה לי ורד, שמולה עבדתי (וגם אצלה למדתי כתיבה שיווקית) רונית, פשוט אין לך את זה…

זה לא מנע ממני להפסיק לכתוב, המשכתי לכתוב, וגם המשכתי ללמוד כתיבה שיווקית. וברגע שלמדתי את העקרונות של כתיבה משכנעת, ברגע שנפל האסימון, והבנתי שכל מה שעלי לעשות זה לדבר אל הצרכים ואל הכאבים של הלקוח, אז זה התחיל לזרום. ויותר מזה, הבנתי שכל אחד יכול. אין דבר כזה – אין לך את זה כמו שאמרה לי ורד, כי זוהי בסך בכל מיומנות, שאפשר ללמוד אותה להתאמן עליה, ולפתח אותה בדיוק כמו שריר. ככל שכתבתי יותר, כך פיתחתי את המיומנות שלי. כתבתי מאמרים בבלוג, מיילים לרשימת התפוצה, דפי נחיתה, מצגות עבורי ועבור לקוחות, תסריטים לסרטוני שיווק.

היום אני יודעת בוודאות, שלא צריך להיות בעל כשרון כתיבה מולד לשם כך. מה שצריך לדעת זה מה מעניין את הלקוחות לי. כי כבעלת מקצוע טובה בעלת ידע בתחום שלי זה ברור שאני יודעת לענות על שאלות שמטרידות את הלקוח שלי. וכדי לדעת את לכתוב את זה, ניתן ללמוד עקרונות כתיבה שיווקית, בדיוק כמו שאני למדתי.

איך זה בא לידי ביטוי אצלך בעסק?

אני מזמינה אותך לכתוב לי, לשתף אותי, לשאול כל שאלה שעולה לך במייל ronit@businesshealth.co.il  או בתגובה מתחת לפוסט. אני מבטיחה לענות.

One comment on “את זה כל עסק חייב
  1. אילנה הגיב:

    בלוג מעולה קצר ולעניין!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*