עסק בריא

צמד המילים עסק בריא אוגר בתוכו 3 משמעויות שונות:

תחום העסק

הראשונה היא מהות העסק, התחום של העסק. עסק בתום הטיפול, האימון או היעוץ, או במילים אחרות, עסק עם שליחות. עסק שהקמת אותו כדי לשנות חיים של בני אדם.

הקמת עסק מתוך שליחות מביא התרגשות גדולה, ומאחוריו יש חזון וחלומות גדולים. אבל אז מתחילה העבודה האמיתית. כדי שהעסק אכן יתרומם וישיג את מטרותיו צריך למלא אותו בלקוחות. כי עסק ללא לקוחות אינו יכול להחזיק לאורך זמן, ובסופו של דבר אם לא יכנס כסף מהעסק, לא ניתן יהיה להמשיך לקיים אותו.


השלב הראשון בהתפתחות העסק

הפעולה הראשונה שנדרשת כדי להתחיל לראות בעסק הכנסות היא, להתחיל להביא את הלקוחות הראשונים, ותכלס, ללמוד איך להביא לקוחות לעסק. לפעמים זו המשימה הקשה ביותר. אנשים מחפשים קיצורי דרך, אבל האמת היא שאין קיצורי דרך. הניסיון, הערך הגדול והפרקטיקה ללקוחות תגיע רק על ידי התנסות מול לקוחות שמוכנים לשלם לך כסף, שוב ושוב ושוב.

אחרי שמספיק אנשים אמרו לך כן, הסכימו לשלם לך כסף על הערך הגדול והמתנה שלך לעולם, זה אישור לכך שיש לך ביד מוצר או שירות שאנשים מעוניינים בו. כי כל עוד יש לך רעיון נפלא למוצר או שירות, כשאין אנשים שרכשו אותו, לא קידמת את המטרה העיקרית שלך בפתיחת העסק.


השלב השני בהתפתחות העסק

לאחר שלמדת איך להביא לקוחות, פיתחת מוצר או שניים, או כמה שירותים, יש לך ביטחון בערך שיש לך עבור הלקוחות שלך, השלב הבא הוא, להביא את העסק ליציבות. גם אם יש לך לקוחות מעולים שמספרים עליך, והם מביאים אחד את השני מפה לאוזן, לרוב זה לא מצליח להחזיק את העסק חודש אחרי חודש. ולפעמים האתגר הקטן ביותר יכול להשפיע על התוצאות, בכל תקופה של חופשות ארוכות, חגים, וגם לאורך השנתיים מאז שהקורונה איתנו, אנחנו רואים שוב ושוב איך התנאים בחוץ משפיעים על התנועה של הלקוחות, ואיך כל משבר עשוי להשפיע על ההכנסות של אותו חודש, ולפעמים זה עשוי להמשך גם חודשים ארוכים…

השלב השני של עסק הוא ללמוד איך להפסיק להיות מושפעים מהתנודות בחוץ, ולמרות כל האתגרים להצליח ליצור יציבות של העסק, כך שיוכל ליצור הכנסה כל חודש. זה למעשה מחבר אותנו למשמעות השניה של עסק בריא. המטרה בשלב הזה היא לתכנן רמת הכנסות ידועה מראש, ולדעת איך ליצור אותה בעזרת האסטרטגיה הנכונה, המסר השיווקי הנכון והמדוייק, ומהלכי השיווק הנכונים. אנחנו רוצים להביא את העסק למצב שיש לנו שליטה מלאה על מה שקורה, ויש לנו יכולת בכל שלב להבין מה הדבר הבא שעלינו לעשות כדי לגרום לדברים לקרות. במקום שהמציאות תכתיב לנו את התוצאות, אנחנו יכולים לשלוט ולנהל את העסק שלנו בחוכמה.

כל זה נעשה תוך ניהול חכם שכל מהלך בעשייה צפוי מראש, כולל נתונים מספרים. אחרי מספר פעמים שאנחנו פועלים על פי התוכנית יש לנו יכולת לנבא כל צעד במה הוא כרוך, אילו נתונים מספריים הוא ישיג, מה צריך למדוד במהלך כדי לנתח את התוצאות ולדעת איך לשפר אותן בכל שלב. אנחנו מכניסים כלים טכנולוגיים שבאמצעותם אנחנו יודעים למדוד כל מהלך, ולנהל את כל הנתונים של העסק כך שהדברים יעבדו. זו המשמעות השלישית של עסק בריא.


עסק בריא זה עסק שיודע איך להשיג את המטרות והיעדים שלו על ידי תכנון מדוייק, ניהול חכם ושליטה בנתונים.